Onderwerpen

Monday, October 13, 2014

Door de schoentypen het bos niet meer

Het seizoen is weer aan de wissel en dat betekent dat ik mijn slippers weer in de kast moet laten. Daar ben ik niet blij mee, want mijn voetjes houden van lucht. Nu moeten ze weer ingepakt worden in schoeisel en daar gaat het een beetje mis momenteel. Wat gaan mijn voetjes dragen? Wat dulden ze dit seizoen? Ik heb reeds meerdere malen gezocht in winkels en op het web om tot de ontdekking te komen dat ik door de schoentypen het bos niet meer zie.
Laarzen zijn tegenwoordig niet zomaar meer laarzen. Nee, ik moet kiezen tussen veterboots, enkellaarzen, hoge laarzen, lage laarzen, instappers of chelsea. Het duurde nogal even voor ik erachter was hoe mijn type laarzen genoemd werd, zodat het zoekproces zich wat sneller kon voortzetten.


sancho lederen laars (Bron: leathercup), chelsea (Bron: asos), 
Timberlands (Bron: footlocker), enkellaars (Bron: sacha)

Ik werd verdulleme toch weer vertraagd, want het materiaal is ook zo wat. Ik wens namelijk geen synthetisch omdat mijn voeten dat niet dulden. Maar dan moet ik weer kiezen tussen nubuck, su├ęde, lakleder of gewoon leder waarvan niet altijd duidelijk is van welk beestje het komt. Ik moet oppassen niet te vallen voor faux lederen schoeisel, dat faux is zo nep als wat, en bij voorkeur heb ik ook geen varkensleder, maar soepel schapenleder, de nappa variant, doet me wel wat. En daar heb je ook weer gradaties in. Zucht...

Dan de kleur... Vind ik ook lastig. Ik ga maar weer voor zwart. Dat is gemakkelijker. Maar dan moet ik ook wel even opletten of de schoenen niet geverfd zijn met indringverf of dekverf. Hoe lang wil ik blij zijn met mijn nieuwe patta's? Lang, dus laten we kiezen voor de indring variant. Maar hoe kom je daar nu achter? De toelichting bij de schoenen (online) en de uitleg van de verkopers is meestal vrij summier, tenzij ik heeeeel veel centjes neer wil tellen en die heb ik er niet voor over dus ga ik maar op de gok dan?

Ik pleeg dus nogal wat veld onderzoek voor ik de nieuwe patta's aanschaf en heb nu al geen zin in de lente volgend jaar. Moet ik weer aan de bak en een weg vinden tussen de clogs, slippers, muiltjes, sandalen, loafers, slip ons, moccasins, ballerina's, instappers, pumps, sneakers en meer en mocht ik een hak willen dan maakt de mode het me vast ook weer moeilijk met zijn sleehakken (of zijn ze dan weer uit), blokhakken, naaldhakken, 2 cm, 2-4 cm, 4-8 cm en..zo..voorts. Puntschoentjes, ronde schoentjes, vierkante schoentjes, stoffen schoentjes, lederen schoentjes. Aaaaaaaaah. Ik haat schoenen kopen!!

Schoenen die bijten?

Bron: highteeth.nl


Good things are closer than you think


Sweet greets,
Rosalie

No comments: