Onderwerpen

Friday, January 10, 2014

Witte Malva van Weleda: gezichtscrème voor de kleintjes.

Ik ben een gezegend moeder. Ik heb twee lieve en gezonde (meestal dan) kindertjes met een mooi glad huidje. Vooral mijn dochters huid is mooi en ik hoop voor haar dat ze papa's huidgenen heeft geërfd en ze haar minuscule poriën, mokka kleurtje en roze gloed op de wangen blijft houden. Mijn zoon heeft, ben ik bang, meer mijn gevoelige huid geërfd. Meestal ziet zijn huid er ook glad en zacht uit, begrijp me niet verkeerd. Maar zodra zijn weerstand aangevallen wordt, gaat zijn huid ook plekken vertonen van irritatie, uitdroging en in het ergste geval exzeem.

Huidproblemen


In de loop der jaren heb ik gemerkt dat in geval van huidproblemen, voorkomen beter is dan genezen. Als mijn huid geïrriteerd raakt doe ik er weken over, zo niet maanden, om de rust er weer in te krijgen. Dat geldt bij mijn zoon ook zo. Hoewel ik hem niet elke dag lastig val met allerlei smeersels, heb ik gemerkt dat als ik snel in de aanval ga tegen rode en droge plekken, de irritatie niet doorzet en de plekken binnen een week verdwijnen. Vooral in zijn gezicht is het een kwestie van "er snel bij zijn" en dat geldt met name in de wintermaanden. Dat is DE periode van kill en attack op zijn huid. Ook met de zachte winterse temperaturen buiten loopt onze zoon er binnen twee schooldagen weer flink roodomrand bij als ik niet oppas. Vooral om zijn mond. Voelt hij iets trekken dan gaat hoppa, zijn tong er langs om het trekkerige gevoel tegen te gaan. Ik blijf zeggen dat hij zijn tong binnenboord moet houden als het kouder wordt buiten, maar helaas, meneer is eigenwijs... Gevolg:  de cirkel om zijn mond is binnen een mum van tijd terug. En met een beetje pech breidt die rode, droge en vaak pijnlijke cirkel zich razendsnel uit. Maar deze mama is er tegenwoordig snel bij. Ik heb inmiddels ervaring met zijn huid, de cirkels en de producten die zijn huid helpen in de strijd tegen de irritaties. Ik smeer me helemaal kwijt. En het helpt. Hoe, wat, waarmee lees je in dit blog.


Witte Malva, een belangrijk ingrediënt
 van de reddende huid engel van mijn zoon.



Brandcrème en Stinkcrème: mijn zoon is kritisch als het om gezichtscrèmes gaat


Meestal gebruik ik Lanette creme van de apotheek om zijn schrale plekken mee in te smeren. Mijn zoon zegt echter dat het brandt. "Brandcrème", noemt hij het. De enige crème die niet brandde én hielp tegen de plekken in zijn gezicht was de weer-en-wind-balsem van Weleda. Maar mijn zoon zou mijn zoon niet zijn als hij elke keer wegrende als ik met de tube aan kwam zetten. "Die crème stinkt!" Riep hij dan. Op een vreemde wijze is de crème verdwenen na 4 keer gebruik. Ik vermoed dat mijn zoon hem "per ongeluk" bij de vuilnis heeft gegooid, al zal hij dat nooit toegeven. Zijn reactie is namelijk standaard: "dat heeft Ruben gedaan". De buurjongen, waar wij echt never nooit contact mee hebben...

Ai, brandcrème, stinkcrème... Meneer is kritisch.. Wat nu?


Mama ontmoet Weleda's Witte Malva Gezichtscrème


Deze mama zou deze mama niet zijn, als ik niet eigenwijs terug ging naar de drogist voor een nieuwe weer-en-wind-balsem van Weleda. Gewoon omdat hij supergoed werkte. Jammer dan van die stank! Daar zet meneer kritisch zich maar over heen. Maar toen ik daar zo voor het schap stond en een fractie naar rechts keek, zag ik een nieuweling staan: de Witte Malva van Weleda. Gezichtscrème voor de gevoelige huid. Baby Sensitive. Ik ging overstag en voilà, mijn zoon zit aan de Witte Malva.



Productomschrijving


Witte Malva Gezichtscrème is een verzachtende crème dat intensief verzorgt, hydrateert én beschermd tegen invloeden van buitenaf. Het maakt deel uit van de baby sensitive lijn van Weleda, dat ook een Witte Malva Bodymilk bevat. De crème bevat onder andere extracten van biologische witte malva dat goed werkt tegen ontstekingen, witte viooltjes (kruid van de drievuldigheid), saffloer-, amandel-,
kokos-, zonnebloemzaad-, en sesamolie en bijenwas. Deze ingrediënten zitten ook in de weer-en-wind-balsem, maar dan in een iets lichtere dosis. Er zitten uitsluitend natuurlijke ingrediënten in de crème en producten van Weleda dragen niet alleen het NaTrue label, maar worden ook klimaatneutraal geproduceerd. De crème kan zelfs bij pasgeboren babies op het gezicht gesmeerd worden.





Geur


In vergelijking met de weer-en-wind-balsem is ook er iets aan de "stank" gedaan. Deze crème ruikt steeds naar een natuurlijke genezer, maar wel een stuk milder dan zijn zuster, waar mijn zoon zo'n hekel aan heeft. Hij ruikt naar kruiden gemengd met een soort witte crème geur en een vleugje zoetheid van de viooltjes en kokosolie. Ook ruik ik een snufje van de bijenwas. Het is geen vieze geur vind ik, maar vergelijk deze gezichtscrème kwa geur niet met de chemische Zwitsalgeur, want dan valt het tegen. Hoewel... Ik houd wel van die typische gezonde crème geuren en Zwitsal heb ik nooit echt lekker gevonden.







Meneer is ingesmeerd en wat is het resultaat?


Zodra je de crème op het gezichtje van je kind hebt gesmeerd, zit er een beschermende laag op de huid die er best lang op blijft zitten. Vooral op erg koude dagen raad ik deze crème aan preventief te smeren, omdat hij erg goed werkt tegen weer en wind. Ik vind een fijne, mildere variant van de weer-en-wind balsem en die is echt goed.






Mijn zoon zei gelijk weer: "hij stinkt", maar dat verhaal kennen we inmiddels en hij ging er niet zo lang op door, wat zoveel zegt over het product dat het dus helemaal niet stinkt. Ha!


Rode plekken verdwijnen na een paar dagen gebruiken en als je hem altijd blijft smeren (wat ik niet doe helaas), komen ze ook niet terug. Ik ben niet zo'n consequente mama en mijn zoon heeft liever nagellak op zijn nagels dan crèmes op zijn gelaat.


Mijn zoon zijn wangen, kin en bovenlip zijn snel weer genezen van irritatie. Ik kan de crème zelfs gebruiken voor de irritaties achter zijn oren.



Waar te koop?


Je kunt de Witte Malva Gezichtscrème bij de meeste drogisterijen vinden of online. Denk bijvoorbeeld aan de Tuinen, de Etos, natuurwinkels, het Kruitvat en meer. Je betaalt 9,95 voor een tube van 50 ml. Ik heb er zelf drie euro minder voor betaald, maar dat was wellicht een introductie actie, dat weet ik niet meer.

Je vindt de Witte Malva
van Weleda in het schap
bij baby verzorgingsproducten.


Nu de kou weer ons land probeert binnen te dringen en mijn zoon zijn mondcirkel weer aan terugkeren was, ben ik toch maar weer gaan smeren. Heb je zelf nog niets geschikt gevonden voor de huid van het gezichtje van je kindje? Dan raad ik toch aan deze crème eens te proberen. So far zijn wij er erg tevreden over.


Meer info van de crème vanuit Weleda zelf:
http://www.weleda.nl/producten/verzorging-moeder-en-baby/nieuw-baby-sensitive/witte-malva-gezichtscreme.html


Good things are closer than you think



Volg itisgoodinmyhood ook op social media:
http://instagram.com/itisgoodinmyhood
http://www.pinterest.com/goodinmyhood/
https://www.facebook.com/ItIsGoodInMyHood
http://www.bloglovin.com/itisgoodinmyhood7


Sweet greets,
Rosalie

#wittemalva#weleda#weerenwindbalsem#gezichtscreme#huidverzorging#kinderhuid

No comments: