Onderwerpen

Thursday, January 23, 2014

Miracle Balm van Rituals dé handcréme tegen winterse grauwklauwen??

Ook al beleven we tot nu toe een zeer milde winter en zijn de dagen dat het gevroren heeft nog wel op een hand te tellen, of twee, de gevoelstemperatuur buiten is momenteel frio. Ik heb lang mijn handschoenen thuis kunnen laten, maar deze week had ik toch echt heel koude grauwklauwtjes toen ik even een rondje winkelcentrum ging doen... Mijn handen waren niet blij. De kloven schoten er bijna in. Bijna... want deze mommy heeft een foefje en dat foefje heet smeren, smeren, smeren. Mijn man moet af en toe wel lachen om mijn voor-het-slapen ritueeltjes. Ik doe geen oog dicht als ik geen lippenbalm op heb gedaan, er geen watjes in mijn oren zitten en ik mijn handen niet heb ingesmeerd.

Over dat handen smeren wilde ik het vandaag gaan hebben. Want niet elke créme is hetzelfde. Je kunt gerust je kloven bedekken met die doorzichtige vaseline créme van 2 euro bij de appie heijn en ja, de inhoud van een pot huismerk uierzalf smeert ook lang en lekker uit en helpt ook echt tegen droge handen, voeten, ellebogen en meer. Maar echt lekker zijn die goedjes niet. En je neemt ze ook niet zo handig mee. Een goede en lekkere handcréme vind je niet zomaar. Daarom heb ik er een aantal (ja, ja) uitgeprobeerd. Vandaag ga ik voor jullie de Miracle Balm van Rituals reviewen. Deze handcréme scheen mij bij de eerste ruik-, zie- en voelsessie namelijk erg lekker en het leek mij leuk jullie meer details over deze créme te geven. Is het een Go of een NO??




Algemene product informatie

Rituals Miracle Balm is een rijke, verzorgende balsem voor zeer droge handen. De basis van deze créme/balsem is glycerine. Het is aangevuld met Witte Lotus en Ginko Biloba voor extra verzorging en een heerlijke geur. De balsem zelf is licht doorzichtig, melkwit van kleur en best dik van structuur. Het lijkt een dikke créme, maar smeert uit als een balsem. Miracle Balm is verkrijgbaar in tubes met 75ml balsem. De tube bevat een plastic dop met een klepje. De tube zelf is van een gemakkelijk in te knijpen soort van aluminium plastic verpakking (what's in a wrapping??). De Miracle Balm is de nieuwste handcréme van Rituals en verkrijgbaar in de shops en online voor 10 euro.



ingrediënten: glycerin, aqua/water, cetearyl alcohol, dimethicone, cyclopentasiloxane, parfum/fragarance, ginkgo biloba leaf extract, nelumbo nucifera (lotus) flower extract, phenoxyethanol, palmitic acid, stearic acid, sodium cetearyl sulfate, benzyl alcohol, benzyl salicylate, butylphenyl methylpropional, linalool, sodium hydroxide, alpha-isomethyl ionone, butylene glycol, eugenol.

Een toefje balm voor twee handen is voldoende!


Handige knijptube! 
Haha ik heb heel voorzichtig gedaan, 
maar ik kneep per ongeluk toch een deuk in de verpakking.


Geur

De geur blijf ik een belangrijk iets vinden voor een handcréme. Ik ruik namelijk altijd aan mijn handen. Dat is een tik. Ik kan er niks aan doen. Ik ben een ruikert.
De geur van de Rituals Miracle Balm ruikt in het begin vooral naar lekkere kersjes, een beetje van die snoepkersjes, maar dan niet zo zoet. De volwassen kersjesversie zeg maar. Ik heb gekeken of er misschien cherry blossom in zit, maar dat is niet zo. Ginko Biloba is een Japanse notenboom. Waarschijnlijk is de geurnoot van deze boom een beetje Cherry like... De witte lotus in de balsem geeft een zacht zoete geurnoot aan de balsem. Die geur blijft ook het langst hangen. Je handen ruiken mildzoet met een zachte noot als je deze créme opsmeert. De geur was voor mij een belangrijke factor om deze balsem aan te schaffen. Smells good!

Ginko Biloba

Witte Lotus



Miracle Balm a miracle?

Toen ik de créme voor het eerst probeerde in de winkel was ik bang dat hij net als vaseline zou zijn, kwa smeerbaarheid. Maar verrassend genoeg smeert hij prima in en hoewel de balsem lang blijft voeden, blijf je geen vettige laag op je huid en vingertoppen houden. Handig! Want ik ben altijd bezig met mijn handen (fotograferen, koken, poetsen, typen, schrijven) en kan een vettige laag op mijn vingertoppen niet gebruiken. De balsem is super verzorgend en zorgt echt voor een heel goede bescherming op je handen in de koude dagen of voor als je veel met je handen in water zit. Je hebt niet veel nodig van de balsem per smeersessie. De tube zal dus niet zo heel snel leeg gaan en kijkend naar de werking en geur is deze Miracle Balm haar aanschafprijs daarom meer dan waard. Ik moet hem nog wat langer gebruiken om te bepalen of de balm voor mij een MIRACLE is, maar een goede kans maakt hij zeker!







Good things are closer than you think


Sweet greets,
Rosalie





#Rituals Miracle Balm #Handcréme #Productreview #Beauty #Lichaamsverzorging

1 comment:

Femke Unendful said...

Wauw, deze ga ik ook maar eens proberen dan, ben al tijden op zoek naar een fijne handcreme :)
liefs,
Femke