Onderwerpen

Friday, January 24, 2014

DIY Coole Mohawk muts voor mini he

Onze zoon en dochter hebben echte hoeden en brillenhoofden. Hoe cool vind ik het dan ook om ze regelmatig te verassen met een apart hoofddeksel. Ik haal ze overal vandaan en ze zijn er altijd hartstikke blij mee. Deze keer zag ik een heel mooie helm van een of ander snowboard merk. Hij bevatte een soort van bezem aan de achterzijde, waardoor het een mohawk effect had. Super leuk, maar ook best aan de prijs. We gaan niet eens op wintersport, dus ik heb hem laten liggen. Het gaf mij wel de inspiratie voor deze DIY. Het idee van een Mohawk op een beanie leek me wel wat voor onze zoon. Zo gezegd, zo gedaan. Lees mee voor de easy Do-It-Yourself Mohawk Hat die wel betaalbaar is!








Hoe ga je te werk?


Stap 1: zorg voor tools



  1. een muts
  2. een schaar
  3. karton of PomPom vormen
  4. wol
  5. naald
  6. garen


Ik heb bij de Zeeman een zwarte muts gekocht voor  3 euro. Het is een beetje een beanie model, wat ik erg cool vind. Ook heb ik hier 3 verschillende soorten wol gehaald met een dikke en/of harige draad. Ik koos een zwarte, een donkerblauw/blauw mix en een harige zwart/grijs/paars mix. 

Tools



Stap 2: Maak PomPoms

Voor de Mohawk heb je ongeveer 7 PomPoms nodig van (afhankelijk van de grootte van de muts. 1 Grote PomPom, 2 een maatje kleiner, 2 weer een maatje kleiner en 2 nog kleiner. Je kunt ze allemaal in dezelfde kleur doen, maar ik heb dus voor drie verschillende kleuren gekozen.



PomPoms maken doe je zo:

Knip uit een karton twee grote cirkels. Knip in het midden van de cirkel een gat. Leg de twee cirkels met de gaten op elkaar. Je draait de wol dik en strak over de twee op elkaar gevouwen cirkels (langs de buitenrand en door het gat tot hij vol zit). Als je daarmee klaar bent. Knip je de wol aan de buitenrand van de ring doormidden. Je doet de twee kartonnen ietsje van elkaar om precies hiertussen te kunnen knippen. Dan pak je een draad van dezelfde wol, schuift de kartonnen in zijn geheel ietsje van elkaar en doet het touw ertussen. Je trekt het touw strak, maakt een knoop en haalt de twee kartonnen weg. Frummel de wol een beetje uit elkaar, knip uitstekende draden bij en je PomPom is klaar.

Nb bij de Hema en doe-het-zelf winkeltjes heb je ook plastic vormpjes waarmee je PomPoms kunt maken. Ik krijg er alleen niet zulke dikke PomPoms mee, vandaar dat ik liever met de kartons werk.
Voorbeeld PomPom maken
Eerste PomPom is klaar

Drie PomPoms klaar




Hema vormpje
5 PomPoms klaar





















Stap 3: bevestig de PomPoms


Je maakt de Mohawk op de muts door de PomPoms in het midden van de muts in een rechte lijn van voren naar achteren te bevestigen. Je begint in het midden van de muts (bovenop de kruin) met de grootste PomPom. Je zet de PomPom goed vast met naald en draad.
Dan doe je de tweede maat PomPom (een slag kleiner) bevestigen. 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant.
Dan doe je de derde maat PomPom (weer een slag kleiner) bevestigen.  1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant.
Dan doe je de vierde maat PomPom (weer een slag kleiner) bevestigen.  1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant.
Zo heeft de Mohawk een licht verloop, wat een leuk effect geeft.


Mohawk PomPom muts

China Guy Muts

Hij past mij ook!

Me like de Mohawk PomPom muts.
Ik kan niet wachten om hem bij Micah op te zien!


Ik vind de Mohawk Muts heel goed gelukt en stond te popelen om hem bij onze zoon op te zetten.

Wat vinden jullie ervan?

Yeah!!! Love it!

Hi hi, meneer kijkt naar Rudolf met zijn muts op!

Het stoerst van de zijkant natuurlijk!


En gaan jullie ook zo'n übercoole DIY Mohawk muts maken? Show me pictures!!

Fijn weekend alvast!


Good things are closer than you think

Sweet greets,
Rosalie




No comments: