Onderwerpen

Thursday, December 26, 2013

DIY: home made cadeautjes voor kerst of andere speciale momenten

De afgelopen weken heb ik veel leuke blogs en artikelen in magazines gezien met budget of DIY cadeau tips. De lekkerste of leukste heb ik er uit gevist en gemaakt voor vrienden en familie. Het was even wat werk, maar zo leuk om te maken en ook erg leuk om te geven. Het allerleukste vond ik eigenlijk, dat elk gezinslid mee kon helpen. Zo waren we niet alleen nuttig en creatief maar ook nog eens samen bezig, zonder tv of laptop of telefoon of tablet scherm. Wat een verademing!

Kijk hier naar de resultaten van onze DIY (kerst)cadeau's en de linkjes naar de blogs waar ik ze van heb.


Made by us for you!
Stempel gekocht op de Swan Market is van miss honeybird.





Cake-in-a-jar




Cake in a jar.
Mijn nichtje vertelde mij van een leuke DIY op het you-tube kanaal van Foodio. Ik ben gelijk gaan kijken en zag de browny-in-a-jar cadeau inspiratie. Bij de Ikea kocht ik weck potten van 1 liter. Hierin heb ik mijn eigen mix gedaan. Volkoren Seizoens Cake it is, met kruiden die ik niet ga verklappen. Op een handgeschreven kaart staat de verdere instructie. De pompoms hebben we met zijn allen gemaakt. Zelfs bij de kapper zaten we met zijn vieren pompoms te rollen. Een echte familie DIY dus!


Cake in a jar & chocolade spoon.



Hot Chocolatte Spoons


Via instagram werd ik geattendeerd op het blog van "uitpaulineskeuken". Hier zag ik een leuke chocolade DIY, namelijk chocolade spoons voor een warme chocolademelk tractatie.
Ik heb een paar flinke repen pure chocolade en een paar repen witte chocolade gekocht bij de supermarkt. Ik kocht houten lepels bij de Makro. In huis had ik nog een chai latte mix van Zonnatura, chocolademelk poeder & mini marshmallows voor de decoratie. Ik heb zo'n 50 lepels kunnen vullen met 2 flinke pure repen en 2 kleinere witte. Het uitharden ging het snelst in de koelkast. Ik heb ze in plastic folies verpakt en dicht gestrikt met papierlint van de Ikea. Voilà, een super cute DIY kerstcadeau.


Mooie hot chocolatte spoons. 



Alleen al van de looks van deze DIY kan ik genieten!



De spoons hebben we in deze zakjes gedaan. Hierop hebben we zelfgemaakte gingerbreadman labels gehangen. Dit idee heb ik uit de kerstgids van de Albert Heijn. Hier staan best vaak leuke tips in. Mel en ik hebben de mannetjes geknipt en Eliorah heeft ze met krijtstift ingetekend.


Super cute vond ik deze setjes.
Feestelijk & lekker!


Gingerbread cookies


Bij de Albert Heijn verkochten ze dit jaar kant-en-klaar mixen voor gingerbread cookies compleet met vormpje. Handig en lekker! Ik heb de cookies gebakken, Micah heeft ze versierd met papa. Bij de Ikea zag ik leuke en handige zakjes, die ik voor deze koekjes heb gebruikt. Bij de Hema hebben ze leuke stickers die je kunt gebruiken voor je DIY baksel cadeautjes. Die had ik al in huis. Verder gebruikte ik kerstige wasi tape die ik op de swan market kocht.


Hoe kerstig is dit?!



Gingerbreadman & Gingerbreadwoman in love!


Dit is een compleet DIY cadeautjes set die ik gaf aan onze familieleden en onze liefste buurtjes.

 It's a wrap!


Deze cadeautjes vond ik ook zo lief in de verpakking.
Ik heb hier papier van de Ikea gebruikt, wasitape van de Hema en vingerpopjes van de Ikea.

Deze waren voor Leila & Micah.


My inspirators


Hieronder de FooDIY link voor de brownie-in-a-jar video.




Hier de bloglink van "uitpaulineskeuken" voor de chocospoons:  http://www.uitpaulineskeuken.nl/2012/12/diy-hot-choc-spoons.html




Wat voor cadeautjes hebben jullie gegeven en gekregen? Zouden jullie zo'n DIY leuk vinden om te krijgen??


Good things are closer than you think



Sweet Christmas greets
Rosalie














No comments: