Onderwerpen

Thursday, November 21, 2013

Shoplog Rotterdam Centraal Station

Hee daar lezer! Vandaag een shoplog over Rotterdam Centraal Station. Hét Station? Yup, hét Station. Daar kun je ook shoppen tegenwoordig..


Er wordt nog steeds flink gewerkt aan de bouw van een Station Rotterdam Centraal om U tegen te zeggen.

Na jaren van verbouwen, vele sjagrijnige reizigers, modderzooi en ellende, is er eindelijk licht in de Stationshal van Rotterdam Centraal gekomen. Yes! Afgelopen zomer gingen er steeds meer winkeltjes en eettentjes open. En steeds meer berichten van tevreden reizigers, of gewoon bezoekers, bereikten mijn gehoor en visie. Aangezien ik niet meer zoveel reis en ook nooit op het Station in Rotterdam hoef te zijn, heb ik alle pret een beetje aan mij voorbij laten gaan. Maar twee weekjes geleden trok ik toch maar mijn stoute schoentjes aan en trad ik, nadat ik de kids naar school had gebracht, met mijn nichtje met tramlijn 25 richting Station CS om eens heerlijk rond te neuzen.


Lijkt wel aluminiumfolie wat er op dat dakkie zit ;-).
NB zie je dat MOVEMBER billboard??? Cool huh!


Na al dat bouwen is Station Rotterdam Centraal zowaar leuk geworden en niet alleen geschikt voor reizigers. Nee ook shoppers of voedsel- en drankjes liefhebbers kunnen er hun hartje ophalen. Nu is de trein missen ineens helemaal niet zo erg meer! Aangezien wij die toch niet hoeven te halen, nemen we het ervan.
En hieronder het resultaat: mijn selectie van leuks op het Centraal Station Rotterdam.


Komt u binnen alstublieft! Paperchase en Rituals in 1 deuropening.

Je stapt uit de tram, loopt de Stationshal in en stuit direct op Paperchase en Rituals, die zo’n beetje een ingang delen. Paperchase is nu echt zo’n winkel waar je mij heel blij mee maakt. Ik hoef er niet veel te kopen hoor, nee, alleen er zijn is al goed genoeg om creativiteit en positiviteit te laten stromen. Dit winkeltje, de naam zegt het al een beetje, verkoopt veel papierwaar van kaarten tot ladingen kadopapier, schriftjes en boekjes, maar ook veel leuke gadgets en hebbedingetjes die je niet zo snel voor jezelf koopt maar wel kado geeft aan een ander. Ik keek echt mijn ogen uit en vond alles even leuk. De afgelopen jaren heeft Paperchase nogal een opmars gemaakt in Nederland, waar vooral op de treinstations winkeltjes werden geopend. De meeste artikelen zijn origineel en exclusief. De collecties wisselen snel, maar das ook wel handig voor een winkel op het station: moving fast forward! Ik heb voor mijn neefje een moustage pacifier gekocht. Ik had hem al 3 maanden niet meer gezien en helaas bleek dat hij die dingen helemaal niet gebruikt. Erg goed eigenlijk. Hij is pas 6 maanden! Hieronder wat producten die ik spotte bij Paperchase.

Deze heb ik zo nodig voor mijn pijnlijke vingertjes! Maar... mijn Iphone gaat Bye Bye dus nog even wachten....

Om eens lekker te gaan inpakken!

Kersthangers en kerst tasjes voor seizoenspakketjes.
Dit is ook heel leuk voor ondernemers die even snel een kado willen shoppen voor hun personeel.
Bij paperchase slaag je zeker én kun je alles gelijk mooi laten inpakken...

Kaartenrekken om U tegen te zeggen. Originele kaartjes ook.

Niet alleen voor Movember maar voor alle goofy momenten met jezelf en/of vrienden. hahaha 
* ik wil de geek set wel*

Hmmmmm enak!

snorstickers... aangezien ik toch snorrig bezig was.

Leuk ook die oplichtende stickers en cupcake stickers.

I haz to laugh about thiz one!!

Ik vond deze ook zo grappig!


Naast Paperchase zit dus een winkeltje van Rituals. Je stapt gelijk van papierdelicatesses in de wereld van wellness en luxury. Een mini stand up spa lijkt het wel. Ik vind het een erg mooie winkel en het personeel was erg vriendelijk. Je mag alle beautyproducten zelf uitproberen en krijgt bij de make-up een uitgebreid advies. Indien gewenst worden de producten ook voor je aangebracht, zodat je kunt zien hoe je ze moet gebruiken en hoe het er uit ziet bij jou. Geen miskoopjes meer dus. Ik heb mezelf op de lijst gezet voor de workshops die ze binnenkort ook willen gaan geven. Heerlijk toch, op een zondagmiddag make up freubelen bij Rituals. De handcrème en huisgeuren staan tevens op mijn wishlist.

Excuus voor de spiegeling. Vond de winkel wel mooi, maar er waren wat mannetjes aan het werk, 
waardoor foto's maken niet echt uitkwam.

Goeie actie! Check mannetje op rechts. 
Haha Er stonden er meer op trappetjes aan de plafonds te werken... 
Moet ook gebeuren..

Aan deze kaptafel kun je dus jezelf opmaken of je laten opmaken.
Er liggen boekjes waarin je het make up advies kunt noteren.
Handig en leuk!

Hierop kun je het make up advies noteren.
Zo weet je welke producten bij jou passen.
Dan hoef je ook niet alles in 1 keer aan te schaffen.
Mag wel natuurlijk ;-)...
So true!

Als je richting de perrons gaat, zie je aan je rechterhand de Hema. Nou die kennen we wel, dus daar ga ik niet over schrijven nu. Maar aan je linkerhand (als je met je neus richting perrons staat) vind je weer twee heel leuke winkeltjes die ik wel wil noemen. 

De IAM & Desigual winkels naast elkaar

De eerste is IAM. Een sieradenwinkeltje met heel veel mooie en trendy sieraden voor jong en oud in verschillende stijlen. W extra tof is, de spulletjes zijn errug lekker geprijsd ook. Ik ben echt een sieradenfan, dus ik heb mezelf getrakteerd op een mooie ketting en ringetjes. De dame in de winkel vertelde ons dat producten nooit duurder zijn dan 30 euro. De kettingen kosten meestal tussen de 5-15 euro. De oorbellen wisselen van prijs, maar voor 5 euro vind je er heel veel moois. Ik was 17 euro kwijt voor de 3 ringetjes en de ketting. Er stonden ook heel mooie tassen by the way. Dat waren de duurste items in de winkel en kostten maximaal 30 euro. 


Blauw, Blauw, Blauw!
Ik heb deze kettingen gepast... 
Welke is het geworden??

Ik liep ik natuurlijk gelijk tegenaan. Vandaag ga ik voor blauw.

Gaaf!

Deze is het geworden! Thuis had ik veel beter licht voor de foto's.

Necklace... Ik vind hem echt mooi! Blue is my fav color!

Ringalings.

Kijk eens wie er kwam kijken toen ik de sieraden aan het fotograferen was!! 

Het andere winkeltje die ik wilde noemen is die van desigual, Dit Spaanse merk maakt in Nederland haar opmars en dit is het allereerste stationswinkeltje ever van dit merk! Het is een mooie winkel met een uitgebreide collectie. Ik houd alleen niet zo van desigual. Haha. Waarom dan toch in dit blog? Ik vond de winkel zelf wel mooi en ik denk dat er genoeg mensen zijn die de kleding wel heel mooi vinden. Ik vind de prints en stoffen gewoon te druk en te dik. Het laat me aan Olily denken voor volwassenen. Ik zag wel 1 leuk truitje met een effen achtergrond en een leuke tekstprint en ik zag een mooie jurk. De dame in de winkel was erg aardig en behulpzaam. Ze gaf ons een kortingskaartje. Dus mocht ik toch echt, echt die jurk niet meer kunnen weerstaan, dan hop ik toch gewoon effies met tram 25 naar het Station. Makkelijk.

Deze vond ik mooi. 
In het echt komen de kleuren beter uit.
 De verlichting was bagger...

Grappige print.

Ze hadden hem ook in het zwart. Dit vind ik wel grappig.
Voor de rest is Desigual gewoon niet mijn merk.


Foods

Erg belangrijk op het Station. Eten. Drinken. Al dat. Reizigers gaan voor een snelle hap, maar tegenwoordig doet de snelheidsduivel patat niet meer zo hoog scoren, dus er zijn vele leuke eettentjes op het Station bijgekomen. Deze tentjes bereiden gezondere, gevarieerdere en vooral ook lekkere hapjes en maaltijden voor reizigers. Zo kun je er (nog steeds) swirls scoren bij “Ola” of een gezond broodje bij één van de twee zaakjes van “De Broodzaak” (die viel me tegen al hoor ik er veel goeds over). Je kunt rijstschoteltjes laten bereiden bij “YamYam to go” en je kunt pastamaaltijden of echte Italiaanse koffie halen bij “Julia’s. Heerlijk ziet het eten er uit en bij Julia’s liep het water mij in de mond alleen al van de geur van het eten. We kregen hier een Amaretti van de (heel erg aardige) medewerker. Echt schattig! Overigens kun je in deze zaakjes ook jouw maaltijd opeten, maar je mag het ook meenemen natuurlijk.

YumYum
Eigenlijk mocht ik geen foto maken, maar ik jokte (sorrie) 
dat mijn man misschien af en toe een hapje mee kon nemen voor mij...
Was niet helemaal gejokt. Ik dacht er echt aan.
Ze hebben dus geen losse kaarten liggen om mee te nemen...
Wat als je nou lunchboy of girl bent en je collega's van happie moet voorzien??

Kijk eens wat een lachende medewerker! Hij was echt vrolijk en behulpzaam. 
Dat, plus de lekkere geuren uit de keuken, lokken mij hier echt nog een keer naar toe!

Verder is er een Leonidas voor chocolade liefhebbers en een Döner zaakje, waar je zelfs ’s ochtends vroeg een broodje vlees kunt eten (zin in?). Voor mij is de primeur STARBUCKS off course! Stiekum kwam ik op het idee om het Station te gaan verkennen, omdat ik zo’n zin had in de season specials… Waarom duurde het zo lang eer deze koffievriend in ons buurtje kwam wonen? Geen idee, maar ik ben super blij met deze gigant op tramafstand. Jah. Dus als ik nu trek heb, hop ik gewoon naar het station voor een rondje shoppen en als toet een lekkere Chai Latte of Machiatto Latte. Hmmmm…. Nb ik had gewoon net de Season Special Pumpkin Latte gemist. Balen. Maar mocht je de winter traktaties willen proeven, ze zijn er nog even en ook deze zijn errug lekker!!

Hello there! 

De buit! We kregen een extra hapje om te proeven. Nom Nom

Spelen met foto's en filmpjes

Lekker spelen met InstaVideo


Een CB GL voor Rosa!!

Schandelijk!

Mijn nichtje en ik delen deze lemon cupcake..

Topper die Seizoens Smaken van Starbucks!

Omdat het Centraal Station toch ook echt bedoeld is voor reizigers, ben ik even de reizigers informatieruimte in gelopen. Dat ziet er goed uit! We konden direct onze OV-chipkaart opladen, geen lange rijen en mochten die er wel zijn, dan is er behoorlijk wat zit gelegenheid. Het is een frisse, prettige ruimte en geeft zoekende, twijfelende, radeloze reizigers vast een rustiger gevoel dan de informatieruimte zoals hij voorheen was. Ik denk dat het voor de medewerkers van de informatiebalies ook een stuk prettiger werken is, wat weer voor beter geholpen klanten zorgt. Well Done Rotterdam!

Nu ik aan de geuren van “Julia’s” denk heb ik gelijk trek. Hmmm Misschien dit weekend daar maar eens een pasta scoren met als toet een Caramel Latte van Starbucks. Stam 25. Directe verbinding. Makkelijk.

Via deze link vind je meer informatie over Centraal Station Rotterdam:
http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/stationsvoorzieningen/stations/o-s/rotterdam-centraal


Wil je meer lezen van mijn blogs over beauty, shopping, events, styling & interior of wil je meer zien van mijn fotowerk, boekenreviews, product reviews en meer leuks? Volg mij dan op blogger, facebook, instagram & pinterest.

http://itisgoodinmyhood.blogspot.nl/
https://www.facebook.com/ItIsGoodInMyHood
http://instagram.com/itisgoodinmyhood


Good things are closer than you think

Sweet greets,
Rosalie




No comments: