Onderwerpen

Thursday, February 14, 2013

Voel je als Marilyn Monroe @ Monroe's Lounge

Afgelopen zaterdag had ik een vrouwendagje ingepland met buurvrouw en lieve vriendin Sandy. De planning was om naar de Kick-off van vrouwen-lopen-voor-vrouwen in Dordrecht te gaan en daarna ’s avonds tapas te eten in Oud Beijerland. Maar een paar dagen ervoor vroeg Sandy mij dus of ik iets eerder paraat kon staan… Verrassing… Hmmm… Ik kan er normaliter niet zo heeeeel goed tegen om verrast te worden. Ik ben zelf altijd degene die verrast en plant en regelt, dus dit is een nieuwe ervaring voor mij. Loslaten dus…









Waar gaat de rit naar toe?


Dus zaterdag 09:00 werd ik opgehaald voor een bestemming onbekend, om activiteit onbekend te gaan doen. Geen idee ook wat ik aan moest doen deze dag. Nette laarzen aan en lekkere looplaarzen in een extra tas. Onderweg had ik het te druk om te letten op waar we heen gingen. Ik dacht dat we in Dordrecht waren op de eindbestemming, maar dat bleek achteraf dus niet zo. We parkeerden voor een Spaans Tapas Restaurant, dus ik vroeg me al af of we in de vroegte onze Tapas voor vanavond gingen bereiden. Was het restaurant niet in Oud Beijerland?? Maar we liepen er voorbij, dus nee geen Tapas workshop. Een paar meter verder bleek de eindhalte. En nog had ik niets door. Dat was eigenlijk een beetje apart, want we stonden duidelijk voor een hair salon. Dé salon waar buuf Sandy altijd naar toe gaat. Maar in mijn verrassingsmodus zag het er dus helemaal niet uit als een hair salon! Bij het binnentreden viel het kwartje nog steeds niet, want deze salon ziet er meer uit als een beauty salon, een chill salon, een ik-neem-een-momentje-voor-mezelf salon. Maar dat is dan ook de clue van het concept van Monroe’s Lounge Zwijndrecht…. Het is een LOUNGE!!! En in deze lounge mocht ik mij van Sandy als verrassing laten verwennen. Mijn haar kreeg een make-over. En geloof mij… Mijn haar had het nodig. Ik had het nodig. Al besefte ik pas hoe erg ik dit nodig had, toen ik deze verrassing in ontvangst mocht nemen. Daarvoor zat ik vooral in de ontkenningsfase: wie is er nog meer bang voor de kapper??




Loungen & je haar  gedaan: will they fix my hair back to great again?



Van Hairmess naar Hairbless


Een jaar geleden was ik voor het laatst bij de kapper. Ik heb een probleem met kappers. Ze doen nooit wat ik wil. Op de een of andere manier betaal ik mij al jaren blauw voor knip- en verfwerk waar ik bij thuiskomst alleen maar om kan janken. Een jaar geleden was mijn ergste ervaring. Ik wilde mijn haar lichter, niet eens zo heel erg. Ik was tevens bereid het in fases te doen om mijn haar gezond te houden. De kapper besloot in overleg mijn haar op de lichten met heeeeeel veel highlights. Er ging ook een stuk vanaf omdat ik mijn haar gelijk wilde hebben. Voor in een punt, achter iets korter.
In de stoel zelf gaf ik al wat opmerkingen over de kleur. Het leek niet egaal. De kapper zei, dat dit bij zou trekken als de zon er op scheen. Omdat ik mijn haar op meer manieren draag, ging ik thuis direct mijn kapsel testen… Door de manier van verven, zag mijn haar er niet uit als ik het op andere manieren droeg. Ik had overal ongelijke lichte vlekken. Er waren stukken vergeten, met name voor. Ik leek wel een cheetah! Ik heb nog nooit gehuild om mijn haar, maar nu kon ik niet stoppen met huilen. Ik was heel veel euro’s lichter en nu had ik een coupe Ugly 2 the max!! Alsof ik zelf aan de slag was gegaan met bleek middelen. Ik schaamde me dood! De dag erna om 9.00 gelijk gebeld, half huilend, slecht geslapen ook want ik maakte me zorgen om mijn haar.
Ze waren bereid me ertussen te proppen en mijn haar bij te verven. Ik kreeg toch meer het gevoel in die stoel dat het mijn fout was, in plaats van de fout van de verfster… En dat gevoel namen ze niet weg. Na de herstelbehandeling was ik nog niet tevreden. Maar weer die opmerking hé…: ”de zon gaat het verder oplichten en dan zie je het niet meer”. Tot zover mijn durf om nog naar welke kapper dan ook te gaan.

Een jaar later bedacht mijn lieve buurvrouw dus dat het nu afgelopen moest zijn met mijn hairmess. Dus ik in de stoel bij haar favoriete Hair at Monroe’s Lounge. Tijd voor hairbless!




Je voelen als Marilyn Monroe??
Weg die lelijke haren: regenboog dip dye bye bye!!


Haar verven is een vak 



Charmé en Donovan ontfermden zich beiden over mijn coupe regenboog. Omdat mijn uitgroei gevorderd was tot een heuse dip dye, daaronder een 10 centimeter balk lichte tint hing en daaronder weer zo’n 10 centimeter ietsje donkerder, leek mijn haar wel een regenboog-dip-dye-coupe. Misschien wordt het ooit een trend, maar ik schaam me dus al een jaar voor mijn haar en draag het dan ook alleen maar vast.
Charmé bedacht voor mijn haar een egale caramel tint a la Beyoncé, in verband met mijn huidskleur en Donovan voegde hier het advies voor verschillende tinten high lights aan toe.
Op de een of andere manier kon ik mij in deze lounge en setting wel ontspannen en mijn haar liet ik dus volledig in vertrouwen over aan de professionals. Charmé ging aan de slag met de kleuring, ondertussen regelmatig afstemmend met Donovan. Teamwork!
Assistente Cindy verwende Sandy en mij doorlopend met lekkere thee, fris en zelfs een tosti!
Het resultaat na de caramel verfbeurt vond ik zo mooi!!! Ein-de-lijk geen regenboog meer. Ik begrijp nu al helemaal niet meer waarom het bij de andere kapper zo mis kon gaan. Kleuren van haar is toch gewoon je vak als je een salon hebt!


Zo de eerste kleuring zit er op. Relaxed was ik!  

Laagjes inspired by Shirley & Charmé


Mijn haar kon ook wel een knipbeurt gebruiken. Omdat ik er nogal veel van heb op mijn hoofd, valt het nogal zwaar op één lengte. Vele nare knipervaringen rondom het laagjes knippen hebben mij doen besluiten voor veilig te gaan en mijn haar gewoon te laten groeien. Niet knippen, maar groeien. Ook hier ben ik vandaag van genezen. Donovan heeft mijn haar in mooie laagjes geknipt die mijn veelheid aan haar beter laten uitkomen. Als ik nou ook nog eens zo goed kan leren föhnen als Charmé, heb ik straks elke dag haar geïnspireerd op Shirley’s & Charmé!


Donovan bezig met de laagjes

Hij blij, ikke ook blij!

Highlight diversity

Na het knippen werden mijn nieuwe lokken verwend met een melange van highlights en lowlights. De folies zagen er al te gek uit, Ha! Na het high & low lighten werd mijn haar ingezet met een verfwassing om de highlights extra pimp te geven. Ik kon niet wachten tot mijn haar klaar was. Ondertussen waren Sandy en ik al behoorlijk wat uurtjes in de lounge, maar tijd vloog voorbij! We bedachten ons alleen wel dat we de Kick-off niet meer gingen halen. Voor een ander goed doel dan wel.


Sandy op links & Charmé op rechts. Zij maakten mijn dag!

Vette coupe! De folies met de highlight melange rocken!

Blow your hair dry

Vroeger vond ik dat blow dryen altijd maar onzin. Ik doe wat spul in mijn haar, rammel wat en dan moet het goed zitten. Maar serieus doet het föhnen echt wat met je haar. Als je weet hoe het moet. Charmé heeft zelf echt super mooie laagjes en zij weet hoe zij die moet behandelen om ze optimaal uit te laten komen. Donovan wilde mij een glamour look geven. Charmé zorgde er met haar blow dry werk voor dat mijn laagjes super mooi en vrouwelijk zaten. Ik kon niet wachten het mijn man te laten zien. Hij wist van niets, dus ook voor hem een verrassing!


Folies eruit en prep ready voor het betere föhnwerk


We zitten al 4 uur in de lounge, maar 
we kunnen nog steeds lachen!

Check mijn lokken!! Mooi hé?!

My hair by Monroe’s experience

Het was voor mij al een bijzondere dag, omdat ik nog nooit op deze manier verrast ben (met uitzondering van mijn vrijgezellenfeestje) en ik was niet eens jarig!!
Sandy had gelijk. Bij deze kapper kom je tot rust. Door de indeling van de werkplekken, zit je echt in een Lounge te toeven. We werden doorlopend voorzien van drinken (zelfs kwaliteitswijn aanwezig), de muziek was relaxerend en de medewerkers meer dan vriendelijk. Het voelde als een beauty salon, maar dan voor je haar. Ik ben Donovan en Charmé zo dankbaar voor hun werk. Mijn buuf-vriendin Sandy is echt the best! Hoe kan ik haar bedanken? Want na een pittig jaar en mijn kappers fiasco (zou het samenhangen bad hair, bad days??) was ik echt toe aan nieuw haar. Als zij mij dit zetje niet had gegeven, had ik over een jaar misschien nog steeds coupe regenboog gehad… Zonde! Besef ik nu…


Make over, over de streep, nieuw haar, nieuw gezicht, positieve energie, dankbaarheid! 


Love my hair!!

Heeeeeeel blij!!!

Beetje donkere foto, maar toch. Was mijn harige verrassing al niet genoeg, 
nam Sandy mij ook nog eens mee uit eten!!  HOE LIEF IS DAT?!!


Heeeeeel erg dankbaar! Thanks to sweet sweet Sandy en 
Donovan & Charmé van Monroe's Lounge Zwijndrecht!


Good things are closer than you think




Sweet Greets,
Rosalie








No comments: