Onderwerpen

Monday, February 18, 2013

Ervaar The Fashion World of Jean Paul Gaultier





Van 10 februari tot 15 mei staat de Kunsthal in Rotterdam in het teken van de tentoonstelling van Modeontwerper Jean Paul Gaultier. Iedereen kent hem wel van onder andere zijn heerlijke parfums, die in flessen gegoten zijn van een mannelijk of vrouwelijk bovenlichaam al dan niet gedecoreerd met tierelantijn passend bij de geur. Jean Paul Gaultier staat hoe dan ook bekend als een excentrieke ontwerper, zelfs bij de leken.
Ik hou van kunst. En ik hou van mode. Mix deze twee samen, voeg er snufjes techniek aan toe en je hebt Jean Paul Gaultier. De expositie in de Kunsthal weergeeft een mooi beeld van zijn visie op mensen, het lichaam en mode in de afgelopen 35 jaar. Natuurlijk MOEST ik daar naar toe. Sterker nog. Ik MOET er nog een keer naar toe. Ik vind zijn tentoonstelling zo gaaf!! Nu ik mijn foto’s heb gesorteerd (jaaaah je mag fotograferen) ben ik helemaal excited over alle stukken en wil ik nog meer weten over zijn denkwijze tijdens het ontwerpproces. Hoe creatief en perfectionistisch kun je zijn?? You must go to JPG!!!




  
Oefenbeertje. Practice made him purrrrfect!

 Exposition: From the Sidewalk to the Catwalk
  
Uit de Virgins Collection




Loved deze modellen... Ze zongen, praatten, lachten, huilden...






Jean Paul Gaultier vertelt zijn verhaal. Met wat humor. Such a friendly face!

Lekkere klets!





Jean Paul Gaultier houdt behalve van mode, ook van techniek. In de tentoonstelling zie je dit terug in de poppen. Ze praten tegen je. Soms knipogen ze. Of ze zingen. De gezichtsuitdrukkingen zijn prachtig op de poppen. Ik was betoverd toen ik binnen kwam.







Hij is dol op corsetten. Hij is er ook bekend mee geworden. Zelfs de flessen van zijn parfum collectie dragen corsetten. Ook aan zwangere vrouwen heeft hij gedacht. Hij leeft mee met alle soorten mensen en identiteiten en dat zie je terug in zijn collecties.


Anatomic Collection: Spieren

Bloedbaan

Bottenstructuur

Naakt gekleed

Ik vind deze collectie echt te gek! Ontkleed gekleed. Super uitgedacht en grappig ook! Alles klopt. Ik vond vooral de bonestructure zo mooi in elkaar gezet. O en de naakt gekleden... Vooral de Pubic Hair. Ik zou het dragen voor een feestje. Maak ze gek!!





Het zadel hoorde bij de outfit

Jean Paul Gaultier begeeft zich in verschillende scenes en dat zie je hier dus ook weer aan af. I love it. Het is kinky, maar 4 the love of fashion: I like it!




Parisiénnes Collection.


Bij deze collectie maken de verschillende ontwerpen indruk. Er is gedacht aan de moderne, ondernemende vrouw, die van mode houdt. Het is posh en praktisch tegelijk. Loved de KanKan jurk!! Hoela!!




Gedetailleerde prints

Deze jurk uit de jeans collectie vond ik zo mooi. De print bestond hier ook uit spieren. De corset was mooi en paste perfect bij de sleep en de broek. Loved IT!


Army Punk

Gevlochten bananenblad leek het wel. Was het niet.

Hilarisch: snel zwemmen met deze vliezen en er op het strand ook posh uitzien! 

Light boobs en andere praktische survival chick items in dit ontwerp


Wat ik ook indrukwekkend vond is dat alles zo uitgedacht is. Wat heb je nodig als je gaat zwemmen? Wat mis je als je in de jungle zit? Juist. Fashionable doch praktische kleding en materialen. Het is humor en het klopt. JPG can think like a woman! 






very bohemic

Inspiratie uit Mongolië


In de expositie zie je invloeden uit allerlei landen en culturen terug. Ik houd van de mongoolse prints en kleuren. Hier heeft hij dit zo mooi doorgevoerd. Als je goed kijkt bij de andere ontwerpen zie je invloeden uit Zuid-Amerika, Engeland, Schotland, Nederland en uit nog veel meer landen.. Kun jij de klompen vinden in één van zijn ontwerpen??




Prachtige kleuren en zo gedetailleerd

Veren all over!!

Heel veel slang, zo gedetailleerd

Deze dame was 100% in animal gekleed. Ik heb niet genoteerd welke dieren gebruikt zijn.
Wat me opviel was vooral de perfectie in de doorvoering en hoe alles bij elkaar paste. Amazing!


Ik heb niet goed gelet op de namen van de collecties. Daarom wil ik nog een keer gaan. Ik was zo amazed door wat ik zag. Deze collectie is in ieder geval 100% animal, dus noem ik hem de animal collection. Ik vond het wel bizar om te zien en normaliter houd ik dus niet van bont en het gebruik van zeldzame diersoorten. Er was o.a. een krokodil gebruikt en veel slangen. Je kon het dier nog onderscheiden in de ontwerpen, wat wel bizar is. Shock Effect dus. Ik zag wel liefde terug in de ontwerpen. JPG wilde zeker de schoonheid van de dieren benadrukken en juist niet verstoppen hoe ze er in de natuur uitzagen... Toch een vorm van respect dus...





all over moodboard 1

all over moodboard 2


Ik hoop dat ik je geïnspireerd heb te gaan kijken. Het is het echt waard. Niet duur by the way.
Misschien add ik nieuwe foto's als ik weer geweest ben, want deze expositie wil ik echt nog een keer zien. SOON!!







Good things are closer than you think



Sweet greets,
Rosalie



#fashionworld#ervaardewereldvanfashion#fromthesidewalktothecatwalk#jeanpaulgaultier#kunsthal#expositie

No comments: