Onderwerpen

Monday, December 10, 2012

Ooh windy but cosy Swan Market!!

Swan Market, here we come!!

Ondanks het ruige weer, stonden de Swan Market kraampjes er gistermiddag gezellig bij. Deze markt staat bekend om zijn goede sfeer, dus ik vond het tijd eens te gaan proeven.
Samen met mijn man, zijn neef en onze kids parkeerden we lekker dichtbij het Museumpark. De lokatie is echt perfect voor zo'n winterse markt moet ik zeggen!!
Ik stond versteld van de vele leuke kraampjes. Ik vond een ruime vertegenwoordiging van kraampjes met sieraden voor de dames en dametjes. Veel creatievelingen met hun werk die ze normaliter vooral online aanbieden. Kraampjes van webshops voor kids. Hippe en mooie tassenkraampjes en kledingkraampjes. En heeeeeeel veel kraampjes met bijzondere lekkernijen. Je moet eigenlijk eens op de site van www.swanmarket.nl kijken voor de lijst met alle deelnemers.

Ik heb een hoop kraampjes bezocht en gefotografeerd, met veel webshops inmiddels gelinkt via facebook en er staan een hoop leuke shops in mijn komende webshoplijst voor kids. Must-check-it-out dus!

Hieronder een greep uit de kraampjes die mij aanspraken.




Diana van gestriktdoordiana.nl was echt heel leuk!! Haar kraampje was eenvoudig en haar strikjes zijn cute!!!
Ik houd van strikjes. Ze kunnen een simpele outfit net een beetje meer lieve pep geven. Diana maakt ze voor een leuk prijsje. Op de markt had ze een leuke aanbieding voor mij en mijn dochter, dus we liepen weg met 2 strikjes van Diana!
Lezers van mijn blogs weten het: ik ben fan van www.pronk-juweel.nl.  Ik mocht van Femke oorbellen uitkiezen. Deze lovely's zijn het geworden.


Pronkjuweel had heel veel leuke oorbellen in de aanbieding. Ook kon ik de witte versie van mijn collar ketting zien die Femke kortgeleden voor mij gemaakt heeft. Hij is lovely!!

Check de website van deze lovely lady. Haar kettingen vond ik echt te gek!!
http://ohmystyle.nl/home.php



Oh! mystyle heeft overigens ook kleding die net een tikje anders is... Ik vond haar opgegeten appel ketting echt de bom!! Die wil ik. Ik had geen geld meer bij me helaas, maar ik wil hem nog steeds hahaha


Een greep uit de creatieve kraampjes


Pippes maakt heel mooie schalen zoals je ziet. Ik vond met name de afwerking erg mooi van de schalen en dienbladen. You can't do that at home!
Rachel Sender is van het creatieve werk. Haar kaartjes en schilderijen bevatten leuke, pakkende teksten. Rachel vond ik zelf ook erg lief! Ze blogt ook. Might wanna check it out: http://rachelsender.blogspot.nl/.
Cathedralofconfusion (te vinden op facebook o.a.) is een ontwerp duo, die bijzondere beelden en schilderijen verkochten op de markt. Ik ben geen fan van de indiase budha beelden, maar vond de schilderijtjes erg leuk en kleurrijk. Ze werken met grappige materialen in de schilderijen. Je moet eigenlijk eens op internet zoeken naar hun werk. Kleurrijk dus en een beetje anders dan anders. You might like!

De foto hieronder laat ook een paar leukerds zien.
O.a. Babs, de BSO juf van Eliorah die helemaal lyrisch is over haar producten van Aloë Vera, en ze dus ook zelf gebruikt (www.barbaracreation.nl). Ik zag haar vandaag nog op de BSO voor een vergadering en ze rook heerlijk. Zou het van haar producten zijn? hihi
Ook kreeg ik Lisa Marie met haar eigen werk, beeldverhalen en illustraties (love her cups), en  Mayon met haar schilderwerkjes (lief) zover voor mij te poseren. Je kunt ze vinden op www.lisastreepjemarie.com en www.mayonmiddeljans.nl.
De beautybookers.nl kun je gebruiken voor je afspraken bij de beste beautysalons. Zij weten precies welke salons bieden wat jij nodig hebt en tegen welke prijs. Service gerichte ladies die het helemaal niet erg vonden op deze winderige markt te staan!
Oh en rechtsonder zie je het huis-boompje-beestje ringensetje van www.onedayshop.nl. Deze webshop ga ik zeker vaker bezoeken. Check ook mijn foto beneden. LOOOOVE it.



Van verzorging tot creatief tot decoratie: It is all there @ the Swan Market

Veel leuks voor kids! o.a. poesjemeteenmaatjemeer.nl, kleineaap.nl en zelfs bij ohmystyle.nl  zag ik leuks voor kleine meisjes (of wilde ik ze zelf graag hebben??)



Ook voor kids was er veel leuks te vinden op de markt.

Bij poesjemeteenmaatjemeer.nl vind je echt leuke rompertjes, schilderijtjes ea voor baby's met ouders die van poezen houden. Ik vond het visitekaartje alleen al heel leuk!! Ze zijn ook te vinden op facebook :-).

Het mooiste kraampje om te fotograferen vond ik toch echt de kraam van kleineaap.nl (sorrie anderen). Ik houd van lekkere kleurtjes en de kraam was helemaal lief behangen met de kneuterigste babybroekjes. Liefde!!


kleineaap.nl had wat mij betreft het mooiste kraampje


Een van onze favorieten om te shoppen voor sieraden is de onedayshopp.nl. Dit is een shop van twee leuke, enthousiaste, jonge ondernemers met een kunstopleiding als achtergrond. Ik houd van statement sieraden en decoraties dus bij hen kan ik mij prima uitleven!! In principe kun je ze alleen online vinden en op markten of in one day shops in leeg staande winkelpanden. De 3-eenheid-ringen zijn hartstikke leuk en fashionably betaalbaar. Ik vind de snorrengekte ook echt leuk. Hierbij dus mijn nieuwe ring en Eliorah's ketting. Likey!!!

onedayshopp.nl mijn dochter en ik zijn fan!


Het leukste op de Swan Market vond ik de combinatie van de kraampjes en de sfeer. Er was veel lekker eten en het rook ook yummy! Ik ging zelf voor de amerikaanse bakery met evenzo amerikaanse service: Merry X-Mas Lady! Daarnaast was alles heel vriendelijk geprijsd en er waren veel leuke aanbiedingen die je online niet hebt dus als je nog kadootjes moest kopen, dan zat je hier zeker goed gisteren.
Helaas moest de markt eerder afgebroken worden van de brandweer ivm verwachte windhozen. Desondanks een geslaagde, iets kortere dag. Zelfs manlief vond het gezellig in de tent met lekker eten en winterwijn (net als een echte mannen créche...).

Ik hoop dat de ondernemers er ook van genoten hebben, want volgend jaar ga ik weer en dan neem ik iets meer geld mee voor kadootjes voor anderen haha.

XO

No comments: