Onderwerpen

Thursday, December 6, 2012

DIY Shirts: inspiratie haal je overal vandaan!

Hierbij mijn tweede Do It Yourself blog over shirts. Geïnspireerd door de kleine dames, ben ik zelf aan de slag gegaan met de shirts die ik nog wilde decoreren voor Eliorah. Hier het resultaat.

Shirt 1, Buttoned Blue

Ik heb wederom tevoren het patroon gelegd op het shirt en hiervan een foto gemaakt. Daarna ben ik de knopen gaan bevestigen, de strikjes en last but not least de studs... Mijn dochter vindt het shirt heel gaaf!! Ik ben er ook blij mee. De knopen zitten er lekker stevig op en het patroon is rustig maar toch decoratief. Eigen verzinsel...

"Buttoned Blue" inspired by me.






Shirt 2, Furry for her

Mijn dochter is dol op weerwolven. Het liefst loopt ze de hele dag op handen en voeten. Menig mens in de wijk, op school en op de opvang heeft haar al voorbij zien stuiven en verbaast zich over de snelheid waarop ze zich op handen en voeten verplaatst... Hey...zij is getraind...
Afgezien van deze awkward liefhebberij van mijn dochter, word ik ook wel geïnspireerd door haar. Ik houd van bontjes (nep graag) en ik houd van collars... Ik heb dit shirtje dus handmatig met een bonten collar bewerkt. De pads op de mouwen zijn zogenaamde vachtjes van de klauwen van de weerwolf.....

"Furry for her" inspired by Eliorah!


 Shirt 3, "we love" Ayako Rokkaku

Vorig jaar ben ik met mijn zus en dochter naar een expositie van Ayako Rokkaku geweest in de kunsthal te Rotterdam. Ik heb veel foto's mogen maken van de immens grote werken die daar hingen. Graag pak ik delen uit haar schilderijen om me te laten insipreren, zoals dit meisje. Ik vind de kleurrijke Japanse Ganguru en Harajuku stijl zo lief en vrolijk. I love colors! Dus heb ik dit meisje getekend op Eliorah's shirt. Geïnspireerd door Nicky Minaj haar pompom truitje (die willen wij ook nog maken dus onze pompoms liggen klaar!!), heb ik een bloem op een pompom bevestigd (haal je gewoon bij de kinderknutsels van de hema). Het strikje met de kraalknoop maken het voor mij helemaal af. Eliorah was echt blij verrast toen ze twee shirts klaar zag liggen the next morning... Het "Buttoned Blue shirt" kreeg ze gisteravond pas van de Piet ;-).

"We love" inspired by Ayako Rokkaku
Eliorah met haar Buttoned Blue shirt
I love DIY!
So rewarding!!
Inspiratie haal je overal vandaan!
Dus DIY voor leuke, kneuterige, originele kadootjes voor kerst????

XO

No comments: