Onderwerpen

Thursday, November 29, 2012

SKB Winterfair en schoolse knutsels

Ons ochtendprogramma op school



Connection rules

Ik vind connecting belangrijk. Ik vind het fijn te weten met wie ik om mij heen woon en ik vind het fijn als bewoners weten dat ze bij mij terecht kunnen. Daarom probeer ik zoveel mogelijk mee te helpen bij activiteiten in de buurt. Meestal doe ik dat met mijn baksels en door de fotografie van een samenzijn te doen. Ik kom dus eigenlijk altijd aanzetten met een dienblad vol cupcakes, popcakes of andere cakes en loop ook altijd met mijn camera rond om plaatjes te schieten. Je zou zeggen dat je niet connected kunt zijn als je altijd achter de camera “verstopt” bent. Niets is minder waar. Dankzij die camera kan ik ongegeneerd mensen aanspreken en aanmoedigen een pose te maken, hen ondertussen vragen wie ze zijn en wat ze doen en bijna altijd krijg ik visitekaartjes om de foto’s door te sturen en tegenwoordig uitnodigingen via facebook om te connecten.


Zelf ook handen uit de mouwen steken

Zo was ik gisterochtend op de school van mijn dochter aan het knutselen, waar mijn dochter voor de goede sfeer cupcakes trakteerde en kreeg ik gisteravond de vraag foto’s te maken op de winterfair van de SKB, de kinderopvanginstelling van mijn zoon en dochter.
Zowel school als opvang zijn op 2 minuten lopen van mijn huis dus ik kan wel wat meeslepen.
Op weg naar de winterfair samen met mijn kids en camera nam ik in plaats van alleen een schaal met sinterklaascupcakes ook een schaal met gezonde wortels en een dipje mee. Sharing is caring!
De sfeer van de fair was ontzettend gezellig en omdat de kids zo gewend zijn op deze opvang en iedereen uit de buurt inmiddels ook wel kennen, kon ik ze lekker laten gaan terwijl ik mij bezighield met fotograferen en connecten.



Avnd programma: veel gezelligheid in slechts twee uurtjes tijd!
Beschilderen van de gezichtjes

Leuks te doen

In iedere ruimte waren een aantal activiteiten georganiseerd. Zo waren in de centrale hal stands te vinden met producten en diensten verwant aan de kinderopvang of het hebben van kinderen. Redder trainingen gaf voorlichting over EHBO, Antoinette Bergwerf was aanwezig voor de winterfotografie actie van de kids, Barbara Creation stond klaar met haar aloĆ« vera producten en bij Tessa Koot van de vitaliteits dolfijn kon ik mijn rug lekker laten (stoel) masseren. Voor de kinderen kon je ook kledingshoppen bij het kraampje van kiddo kledingparty’s en kindinbloei peuteryoga was ook aanwezig. Kortom, een goed gevulde avond en gezellige organisatie.

Fotoshoot (de echte foto's krijgen we nog ;-) )

Met de waterscouting spekjes op het vuur doen

Micah bewaakt het front: mama's cupcakes...

Gezellig connecten!
Met Peter Degenkamp marsepeinen pietjes maken (en opeten)


Leuks te doen? Gewoon om de hoek!

Terwijl ik bezig was gingen de kinderen los bij het “pieten maken van marsepein” van Peter Degenkamp (heerlijke taarten!!) en het knopen maken van snoeptouw met de scouting dames. Ze hebben zich lekker laten beschilderen als weerwolfjes en deden stopdans in de kinderdisco. Daarnaast was er genoeg drank, eten en lekkers gebracht door ouders en leidsters van de opvang (inclusief mijn worteltjes en cupcakes). Om acht uur was de fair weer voorbij. Voor mij weer de bevestiging dat je niet enorm hoeft uit te pakken of tot in de vroege uurtje moet doorgaan om een community avond te organiseren als je het maar samen doet. Iedere deelnemer heeft vrijwillig meegewerkt aan deze gezellige avond en iedereen had er zin in! Zo leren de buurtbewoners en hun kids elkaar ook op een andere manier kennen.
Een leuke avond? Gewoon om de hoek bij de opvang.



No comments: