Onderwerpen

Thursday, November 29, 2012

DIY Shirts versieren met de meisjes

Kleding kopen voor mijn kroost, elk seizoen moet ik er weer aan. De kinderen groeien hard. En hun eigen smaak groeit met hen mee. Onze fashionista portemonnee is niet gevuld genoeg om aan alle wensen te voldoen. Kledingstukken moeten uniek zijn, goed geprijsd, van prima kwaliteit, het mag niet kriebelen, ze moeten alle elementen bevatten waar de kids van houden (wat nogal een klus is, want waar vind je nou een weerwolf shirt met girly items en kant?? Bijvoorbeeld…) en er moet liefde in zitten. Wat kun je dan doen om je kids in kleding te laten lopen waar ze helemaal achter staan? Juist: Do It Yourself!

Ik ben dus afgelopen zondagmiddag met mijn dochter en haar vriendin lekker gaan freubelen.

gekocht @ hema, stoffenwinkel spuiweg Dordrecht en @ Ellie Creatief, onderlangs Barendrecht




Wat heb je nodig?



  • kids met zin in shirts decoreren
  • een paar effen basic shirts. Mag alle kleuren, maar op wit kun je het beste tekenen. Zorg dat ze tevoren gewassen zijn, zodat ze gelijk gedragen kunnen worden als ze af zijn
  • textielstiften
  • veel verschillende knopen
  • studs (let op welke ivm het stof)
  • kralen
  • gekleurd garen (ik vond bij toeval neon garen en daar werd ik heel blij van)
  • kanten boordjes
  • repen van 20 centimeter stof (ik heb verschillende stukken gekocht van bruin bont tot mint bont en van felroze vilt tot knalgeel ribstof)
  • alle items die je niet meer gebruikt maar wel op shirts kan naaien (ik vond bijvoorbeeld nog rubberen glasmarkers die de kids op hun shirts wilden)

Lekker hun gang gaan!

Hoe ga je te werk

Laat de kids een tekening op papier maken. Mijn dochter houdt van weerwolven. Mijn opdracht aan haar was er wel een te maken die lief was, anders mocht hij niet op het shirt.Daarna laat je ze kralen, knopen e.a. uitkiezen. Kinderen gaan hierin helemaal wild. Probeer ze dus wel wat te sturen, want je wilt graag wat knopen overhouden voor de volgende DIY shirts die klaar liggen om gemaakt te worden….

De tekening mogen ze op het shirt leggen en daarna mogen ze de uitgekozen decoratie op het shirt leggen in de gewenste positie.
Maak een foto van het ontwerp, want als je aan de slag gaat, moet je alles weer van je shirts halen.
Daarna leg je de tekening onder het shirt in het midden (meet uit hoe hoog je hem wilt), zodat je de kids kunt helpen met het overtrekken met de textielstiften. Houd de stof goed strak, anders heb je makkelijk uitschieters!
Als je kids een beetje handig zijn kun je ze dit helemaal zelf laten doen.
Als ze blij zijn met hun getekende kunstwerk, ga je ze helpen met het erop naaien van de decoraties. Mijn kids zijn nog wat jong, dus het naaiwerk was aan mij. Oudere kids kunnen het zelf.
Toen de shirts klaar waren, waren ze helemaal blij!
Deze shirts dragen ze met trots, zijn goed geprijsd en uniek!



Eigenlijk moeten de strikjes nog in de kraag, maar ik was niet zo snel en de dames wilden hem toch al aan...

Veel plezier met het samenwerken met je kroost!!



Sweet greets,
Rosalie

No comments: